PHENICX: Música clàssica per al segle XXI

Dimecres, 2016, Març 30 - 19:00
Concert i instal·lacions interactives
Activitat oberta a tothom i gratuïta
30.03.2016 - 19:00h

La Rambla 7
Barcelona

La música clàssica s'apropa a les noves tecnologies a través del projecte Phenicx (phenicx.upf.edu), que proposa noves maneres de gaudir de l'experiència de la música en directe a través de innovadors sistemes que permeten visualitzar i escoltar un concert d'una forma personalitzada en funció dels interessos de l'espectador.

Després de tres anys de recerca internacional, volem convidar al públic de Barcelona a descobrir aquestes tecnologies a través de diverses activitats:

• Un concert de música clàssica i tecnologia amb piano: el concert tindrà una durada de 5-10 minuts, i s’anirà repetint. Durant el concert es projectarà una aplicació que permet visualitzar en temps real diferents aspectes de la música que s’està tocant com ara l’estructura, la instrumentació, la melodia predominant, o els gestos del director.

• Un espai de demos: mitjançant tablets i auriculars el públic podrà explorar diversos components del prototip del concert: escoltar per separat els diferents instruments de l’orquestra, visualitzar la partitura a la vegada que escolta la música, i aprendre sobre la estructura de les obres simfòniques.

• Dirigeix l'orquestra: una instal·lació interactiva que permet simular el rol d'un director d'orquestra i controlar els diferents instruments i les seves interpretacions a través de la gestualitat.

Organitza

Music Technology Group (Universitat Pompeu Fabra)

Produeix

Fundació Phonos