Dante Grela

C/ Roc Boronat 138

Entrada gratuïta

PROGRAMA:

“Glaciación” (1979), versió quadrifònica.
“Síncresis” (2006), versió quadrifònica.
“Imaginarios” (2010), versió acusmàtica, quadrifònica.
“Encuentros mágicos” (2017), octofònica.

Dante Grela és un compositor, professor universitari i investigador nascut a Rosario (Santa Fe), Argentina, el 1941. És autor de nombrosos assajos sobre pedagogia de la composició, l'anàlisi i l'orquestració, així com també sobre la creació musical contemporània de Llatinoamèrica. En l'àmbit de la investigació musical ha dirigit projectes dedicats particularment a l'estudi de la producció llatinoamericana dels segles XX i XXI, radicats a l'Institut Superior de Música de la Universitat Nacional del Litoral. Compositor i professor convidat en nombrosos festivals de música contemporània, a l'Argentina, el Brasil, Veneçuela, Uruguai, Xile, El Salvador, Canadà i Estats Units, havent impartit un gran nombre de cursos i conferències sobre composició, anàlisi, tècniques i estètiques de la música contemporània i creació musical de Llatinoamèrica. Ha dirigit regularment diversos ensambles dedicats a la interpretació i difusió de la música del S. XX.

Com a compositor, les seves obres han rebut distincions en diverses ocasions, així com nombroses estrenes a Argentina, Brasil, Xile, U.S.A., Veneçuela, Espanya, Canadà, El Salvador, Alemanya i Uruguai. La seva producció inclou obres per a instruments solistes, música de cambra i simfònica, música electroacústica i composicions mixtes (per fonts sonores instrumentals i sons electrònics).

amb els suport de:

Generalitat de Catalunya: Departament de Cultura