MUSA: Música accessible per trencar barreres invisibles

MUSA és el nom del nou projecte de Phonos en col·laboració amb el MTG i l’ESMUC que ha rebut el suport de l'Obra Social la Caixa dins del seu programa Art for Change. El projecte, que tindrà un any de durada, pretén promoure l'interès per la música entre aquelles persones que tenen algun tipus de dificultat motora que els impedeix tocar instruments de música tradicionals. Mitjançant instruments digitals adaptats com el EyeHarp, els participants en aquest projecte aprendran a interpretar peces musicals i participaran en grups de música amb instruments tradicionals. El projecte acabarà amb un concert en què els instruments digitals adaptats i els tradicionals conviuran per interpretar un repertori en un acte obert al públic.

EyeHarp és un instrument digital desenvolupat per l’MTG que permet a persones amb discapacitat motora severa beneficiar-se del aprendre i interpretar música a través de la mirada. Volem oferir als usuaris d'instruments com EyeHarp o altres similars la possibilitat de tocar en un grup de música, juntament amb altres músics, amb l'objectiu de millorar la seva autonomia a través de l'art i compartir interessos amb altres persones amb la música com a punt de unió.

Fases del projecte:

- Formació per als usuaris de EyeHarp i altres interfícies accessibles
Taller formatiu on es presenten les tecnologies als participants i es treballa en la interpretació amb aquests nous instruments.

- Creació de peces musicals adapatades als nous instruments
Amb la col·laboració de l'ESMUC es realitzaran un conjunt d’arranjaments musicals per adaptar les peces a la seva interpretació amb les diferents interfícies accessibles.

- Creació de grups musicals amb instruments tradicionals i accessibles
Aquests grups musicals, formats per estudiants de música, interpretaran diferents repertoris i combinaran l'ús d'instruments tradicionals amb les interfícies accessibles

- Concert final
Concert en el qual es presentaran diverses peces resultat del projecte. Tindrà lloc en un espai a determinar i serà obert al públic.

Aquest projecte està coordinat per la Fundació Phonos, amb la col·laboració del Music Technology Group (Universitat Pompeu Fabra) i de l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), i compta amb el suport de l'Obra Social La Caixa dins el programa Art for Change.