Concert The EyeHarp & Brain control

Dimarts 3.7.2012 a les 19:30 hores

Entrada gratuïta

Com arribar

The EyeHarp és un instrument musical guiat per la mirada amb una expressivitat potencial semblant a la d'un instrument musical tradicional. Aquest projecte ha estat desenvolupat per Zacharias Vamvakousis, que actualment realitza el seu doctorat en el Grup de recerca en Tecnologia Musical (MTG). L'objectiu principal de The EyeHarp és permetre a persones amb una discapacitat motora interpretar música utilitzant només els seus ulls. http://theeyeharp.blogspot.com.es/

PROGRAMA:

Nostalgia per a flauta i brain control
Carlos Vaquero, flauta
Carlos Vaquero
Saccadic journey  per a eye harp
Zacharias Vamvakousis, eye harp
Zacharias Vamvakousis
Sueños per a guitarra i brain control
Rafael Ramírez, guitarra
Rafael Ramírez
Brain feedback per a eye harp i brain control
Zacharias Vamvakousis i Rafael Ramírez
Zacharias Vamvakousis
El condor pasa per a flauta, eye harp i  guitarra
Z. Vamvakousis, C.Vaquero i  R. Ramírez
Popular
Cascabel per a 2 guitarres i brain control
Sergio Giraldo i Rafael Ramírez, guitarres
Popular

col·laboren:

Generalitat de Catalunya: Departament de Cultura
Ajuntament de Barcelona: Barcelona Cultura
SGAE Fundación Autor

Zacharias Vamvakousis

Neix a Atenes el 1983. Es llicencia en informàtica i telecomunicacions a la Universitat Nacional Kapodistria d’Atenes el 2008, i obté el màster en Sound and Music Computing a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona el 2011. El projecte de la seva tesi de màster va ser un instrument musical controlat per la mirada, The EyeHarp. Actualment està realitzant el seu doctorat al Music Technology Group de la Universitat Pompeu Fabra, treballant principalment en interfícies musicals dissenyades per a persones amb discapacitats motores. Els seus interessos inclouen sonificació de EEG, neurofeedback auditiu, i la interacció amb la mirada en contextos musicals. Pel que fa a la seva formació musical, va estudiar 8 anys acordió clàssic i harmonia clàssica al conservatori públic de música de Ilion, Atenes.

Carlos Vaquero Patricio

Estudia Flauta, Sonologia i Art of Sound en els conservatoris superiors de Salamanca, Reial Conservatori de l'Haia i Conservatorium van Amsterdam. Obté, d'aquesta manera, dos Bachelor of Music i un Bachelor of Arts. Estudia flauta moderna amb José Sotorres i Marieke Schneemann i en el domini de la música electrònica seus principals mestres són Joel Ryan i Konrad Boehmer. El seu treball ha estat mostrat en festivals a Irlanda, Països Baixos, Espanya i Austràlia. A més va treballar quatre anys com a productor de música clàssica a Ràdio4 (Nederlands Publieke Omroep). Actualment realitza un màster en Sound and Music Computing al Grup de recerca en Tecnologia Musical (MTG) de la Universitat Pompeu Fabra gràcies al suport d'Obra Social 'la Caixa'.

Rafael Ramírez

Rafael Ramírez és professor associat al Departament de Tecnologia d'Informació i Comunicacions de la Universitat Pompeu Fabra. Va obtenir una llicenciatura en Matemàtiques a la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic, i el seu màster i doctorat en Computer Science de la Universitat de Bristol, Regne Unit. Va estudiar violí i la guitarra clàssica durant més de 15 anys i ha participat en nombroses bandes en els Estats Units, Europa i Àsia. Del 1997 al 2001, va ser professor al departament d’informàtica a la Universitat Nacional de Singapur. Els seus interessos de recerca inclouen l'aprenentatge de les màquines, la música i la informàtica, la concurrència i la verificació formal. Actua com a membre del comitè de programa per diferents conferències relacionades amb IA i música, i com a revisor per vàries revistes relacionades amb la intel·ligència artificial i la música. Ha estat convidat a impartir seminaris en diferents llocs d’Europa, Àsia i Amèrica.

Sergio Giraldo

Sergio Giraldo va néixer a Bogotà, Colòmbia el 1975. Va estudiar enginyeria i la guitarra clàssica a la Universitat dels Andes a Bogotà. El 2002, es va traslladar a Barcelona per estudiar Jazz i Música Moderna a L'Aula del Conservatori del Liceu. El 2006 va estudiar jazz i la guitarra moderna amb Ramón Montoliu a l'Escola de Música Moderna de Badalona. El 2011 va iniciar el màster en Sound and Music Computing a la Universitat Pompeu Fabra. Durant els últims anys, Sergio ha participat en diversos projectes musicals com: "Arkapua" (duo de Jazz tradicional), "Enfado" (música tradicional portuguesa), “Oxmedh jazz quintet” (jazz experimental). També ha organitzat tallers de guitarra per a nens. Amb aquests tallers ha participat en "Joventuts Musicals” (2009 a 2011),  sessions culturals organitzades per l'Ajuntament de Barcelona i ha actuat a l’Auditori. El 2012 Sergio iniciarà els estudis de doctorat en el Grup de recerca en Tecnologia Musical de la Universitat Pompeu Fabra.

Multimèdia

Created with Admarket's flickrSLiDR.

Programa de mà