CONCIERTO 9 de Febrero de 2013

Toda la información del concierto en: http://phonos.upf.edu/music

Te invitamos a participar en una experiencia única donde investigadores y músicos se unen en favor de las personas con deficiencias auditivas.

musIC es un proyecto que investiga la percepción musical con implantes cocleares para entender de qué forma es posible mejorarla. El implante coclear es una prótesis auditiva que permite recuperar la audición del habla pero tiene muchas limitaciones en la escucha musical. Con este objetivo se organiza un concierto especialmente diseñado teniendo en cuenta estas limitaciones del implante coclear y que además está pensado para el público general.

Podremos escuchar piezas interpretadas con diferentes instrumentos y formaciones: un cuarteto de cuerda y flauta, una soprano, piano, guitarra y ReacTable, un instrumento electrónico interactivo desarrollado por el Grupo de Investigación en Tecnología Musical.

Con este concierto se pretende conocer mejor como se percibe la música, y los asistentes podrán contribuir a la investigación participando en una encuesta sobre esta experiencia musical.

Composiciones de: Alejandro Civilotti, Alejandro Fränkel, Sergio Naddei, Luis Nogueira.

Organiza: Music Technology Group (Universitat Pompeu Fabra) y Fundación Phonos. Con el soporte de: Advanced Bionics.

English:

We invite you to participate in a unique experience in which researchers and musicians come together for the hearing impaired.

musIC is a project related with the research about music perception with cochlear implant devices, and aims to understand how these devices can be further developed. The cochlear implant is a medical implanted device that has been designed mainly to restore the perception of speech sounds, but still has many limitations in musical listening. With this objective we are organizing a concert specially designed considering the limitations when listening into music with cochlear implants. The concert is also intended for the general public.

We will hear pieces played with different instruments and formations: a string quartet and flute, soprano, piano, guitar and ReacTable, an interactive electronic instrument developed by the Music Technology Group.

With this concert will try to better understand how music is perceived. Attendees can contribute to research by participating in a survey about this musical experience.

Compositions: Civilotti Alejandro, Alejandro Fränkel, Sergio Naddei, Luis Nogueira.

Organizers: Music Technology Group (Universitat Pompeu Fabra) and Phonos Foundation. With the support of: Advanced Bionics.