Tallers de Sons de Barcelona: Ficcions Sonores

En marxa els tallers de Ficcions Sonores!
Al llarg dels següents mesos, més de 300 alumnes de secundària tindran l’oportunitat de participar en aquestes incubadores que fusionen sons, música i creativitat amb ciència.

L’objectiu final dels tallers és que, mitjançant tecnologies per a l’enregistrament i modificació dels sons, els alumnes transformin un espai concret de la Universitat Pompeu Fabra en un altre espai imaginari a través del so.

Les ficcions sonores que es treballen són: Espai Urbà Futur, Selva Amazònica, Paisatge Neuronal, i Curiosity a Mart.

Per a fer-ho, les i els participants tenen a la seva disposició l’arxiu sonor de Freesound, així com programes de síntesi (Pure Data) i sintetitzadors, mòduls d’efectes, objectes, materials o el propi cos per a produir sons nous, i instal·lar-los en l’espai. L’objectiu de cada taller és utilitzar aquestes eines per a transformar un espai concret de la UPF en un altre espai, llunyà o fictici, a través del so. El procés sencer es basa en el debat, el treball en equip i la distribució de rols en les tasques de guionatge, producció de sons i enregistrament. El taller finalitzarà amb un enregistrament de l’espai sonor transformat, que s’afegirà al mapa sonor de Freesound. Així, quan finalitzin els tallers, en aquest mapa trobarem no tan sols els sons quotidians de la UPF, sinó també nombroses ficcions sonores realitzades i enregistrades in-situ per les i els participants al taller.

El projecte és realitza en el marc de KiiCS (Knowledge Incubation in Innovation and Creation for Science)  de l’Observatori de la Comunicació Científica de la UPF, i compta amb el suport de el Ministerio de Economía y Competitividad, l’Ajuntament de Barcelona i la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT).

Podéu sentir les ficcions sonores realitzades en aquests tallers a Freesound:

Created with Admarket's flickrSLiDR.