El paisatge sonor com a entelèquia

Dimecres, 2013, Abril 24 - 15:00
Seminari de Mikel R. Nieto - beca Phonos 2012
24 d'Abril a les 15:00h
Sala 55.410
C/ Roc Boronat 138, Barcelona

La paraula "paisatge" s'escolta cada vegada més en diferents àmbits, des de l'arquitectura fins a la creació sonora. Sabem que la nostra manera de contemplar el paisatge és conseqüència de la cultura en què vivim. Des de l'aparició de la idea de paisatge sonor podem dir que ja no només mirem al paisatge, ara també l'escoltem. L'aplicació d'aquest concepte, el paisatge sonor, en la creació sonora amb gravacions de camp ha generat una estètica que en alguns casos s'acosta a la idealització de l'espai i de la natura. Un conflicte entre el real i l'ideal.

El contingut d'aquesta xerrada està pensat per qüestionar la idea de paisatge en la seva versió sonora, el paisatge sonor. Existeix realment el paisatge sonor? L'enregistrament sonor d'un espai pot ser considerat paisatge? Quina idea de paisatge sonor estem creant?