“Neurospaces” (àudio 3D) de Timothy Schmele

Sala Polivalent de la Universitat Pompeu Fabra
Roc Boronat 138, Barcelona
Entrada gratuïta

El proper dia 16 de setembre es presenta l’obra Neurospaces de Timothy Schmele dins del programa Campus Gutenberg organitzat per l'Observatori de Comunicació Científica de la Universitat Pompeu Fabra.

La composició Neurospaces és una obra musical basada en la sonificació de dades cerebrals obtingudes de ressonàncies magnètiques (fMRI). L’obra es presenta fent servir un sistema d’àudio 3D , que es generarà a través de la situació hemisfèrica d’altaveus a la sala per crear una imatge sonora dels registres d’activitat cerebral en la seva correspondència espaial exacta. La interpretació de l’obra es farà amb un conjunt instrumental i electrònica en viu 3D.

El públic està convidat a participar en una experiència sonora que permetrà percebre la complexa xarxa de l'activitat cerebral en totes les seves facetes, amb el so al seu voltant i en temps real.

Neurospaces va rebre la beca Phonos-KiiCs per a producció musical vinculada a la tecnologia i neurociència per a joves creadors de 2012, i es presenta amb motiu de la seva finalització.

INTÈRPRETS:
Kenzie Slottow (Flauta)
Andrés Bucci (Oboè)
Vladimir Peña (Trombó)
Núria Andorrà (Percussió)
Zacharias Vamvakousis (Acordió)

A continuació Timothy Schmele presentarà dues obres més creades per a àudio 3D:

Hemispherical Glitch Study
Composició de música electrònica en directe, sense cap so pregravat. La composició utilitza diferents perspectives innovadores en la síntesi de so 3D.

Waiting
Es tracta d’una exploració dels detalls del moviment a través d’un vídeo de la ballarina contemporània Katrin Neue acompanyat per una composició de música drone en àudio 3D i didgeridoo.

col·laboren:

Generalitat de Catalunya: Departament de Cultura
Ajuntament de Barcelona: Barcelona Cultura
SGAE Fundación Autor
Observatori de la Comunicació Científica (UPF)

El concert compta amb el suport tecnològic de Barcelona Media
I amb el suport de recursos tècnics de El Sindicato de Altavoces de Pablo Fredes

Aquesta activitat forma part del projecte europeu KiiCS

Programa de mà