Nous tallers al voltant del so i la tecnologia durant l’any 2014

El Grup de Recerca en Tecnologia Musical i la Fundació Phonos, reben 2 ajuts per l’any 2014 per a promocionar l’interès pel so i la tecnologia entre els joves a través de diferents projectes que aborden temes mediambientals i de multiculturalitat. Per una banda la Fundación Española para la Ciencia i la Tecnología (FECYT) ha atorgat un ajut dins la línia de Foment de la Creativitat i Vocacions Científiques i l’Obra Social la Caixa dins el programa Art per a la Millora Social.

Els sons de la natura

El projecte  Mapes Sonors de la Natura, que compta amb el suport de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) i l’Ajuntament del Prat,  proposa a estudiants de secundària explorar com sonen els Espais Naturals del Delta del Llobregat a través d’una sèrie de tallers al voltant dels sons de la natura. La biòloga i experta en sons de la natura Eloïsa Matheu coordina aquests tallers.

Els estudiants s’apropen a la biodiversitat dels espais a través dels seus sons i fan ús de les tecnologies per enregistrar-los, editar-los i compartir-los a Freesound, generant finalment un mapa sonor del Delta del Llobregat.

Tots els materials didàctics d’aquests tallers estaran disponibles posteriorment en aquesta web (http://phonos.upf.edu) per a que altres espais naturals puguin reutilitzar-los i replicar els tallers.

Els sons de les cultures

Per altra banda, en el marc del projecte Sons de Barcelona, s’exploraran els sons de les cultures de la ciutat a través de tallers amb joves de diferents orígens. Els participants aprofundiran en aspectes com la identitat cultural individual i col·lectiva i el coneixement d’altres cultures a través dels seus sons particulars. Enregistraran sons del seu dia a dia i faran servir Freesound per a descriure’ls i compartir-los amb el mon.

Finalment un artista crearà una obra amb els sons resultants dels tallers que es presentarà en un event públic: una obra artística col·lectiva a través dels sons de la Barcelona multicultural.

Aquest projecte anomenat Els Sons de les Cultures compta amb el suport de l’Obra Social la Caixa. Els tallers són coordinats per la doctora en etnomusicologia i antropòloga sonora Ilaria Sartori.