"Mapes Sonors de la Natura" a XESC 2014

El proper 3 de juliol estarem presentant el projecte “Mapes Sonors de la Natura” al II Simposi XESC (Xarxa d’Escoles Sostenibles de Catalunya) que tractarà sobre escola i territori. Es tracta d’un espai de formació i intercanvi per a professorat de centres XESC que tindrà lloc a l’auditori de Cornella de Llobregat.

Mapes Sonors de la Natura” és un projecte que compta amb el suport de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT), i que pretèn promoure el coneixement i l'interès dels estudiants de secundària i batxillerat pel medi natural a través del treball amb el so i les tecnologies. El projecte compren la realització de tallers amb estudiants al voltant de l’escolta, l’enregistrament de sons de la natura i la creació d’un mapa sonor dels espais naturals, així com un paquet de materials didàctics per a facilitar que els tallers es puguin replicar en altres centres.

Durant el curs 2013-2014 s’han realitzat 10 tallers als Espais Naturals del Delta del Llobregat anomenats “El Delta del Llobregat Sona” en col·laboració amb l’Ajuntament del Prat en els que han participat estudiants de diferents  escoles del Prat de Llobregat.